آبکاری ظروف نقره

آبکاری ظروف نقره یکی از با کیفیت ترین و پر طرفدارترین نوع آبکاری ظروف است که استفاده از آن در بین مردم بسیار رواج دارد. آبکاری نقره را عمدتا در صنعت جواهر سازی مورد استفاده قرار می دهند. علت این امر نیز قیمت مناسب تر نقره در مقایسه با طلا و رودیوم می باشد. اما این نوع آبکاری را در پوشش دهی ظروف نیز به وفور به کار می برند. پوشش حاصل از نقره بسیار براق بوده و در برابر شرایطی نظیر تیره شدن و اکسیداسیون مقاومت بسیار چشمگیری از خود به نمایش می گذارد. ضمن اینکه همانگونه که پیش تر اشاره کردیم، قیمت این نوع آبکاری بسیار به صرفه است.

آبکاری ظروف نقره غالبا بر روی ظروفی از جنس مس، برنج و نیکل استفاده می گردد. این روش در میان ظروف مسی به دلیل رواج استفاده بسیار متداول تر است. جالب است بدانید بسیاری از ظروف تزیینی و دکوری را ابتدا از جنس مس تولید نموده و سپس سطح آن ها را با به کارگیری لایه ای از نقره روکش دهی می نمایند. بدین ترتیب آبکاری ظروف نقره موجب پدید آمدن ظروفی زیبا با قیمتی مناسب خواهد شد.

لازم به ذکر است که آبکاری نقره را علاوه بر زمینه ظروف و جواهرات در پوشش دهی قطعات الکترونیکی نیز به کار می برند. علت این امر ریشه در هدایت الکتریکی چشمگیر و مقاومت بی نظیر نقره در برابر خوردگی دارد.

حال شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که آبکاری ظروف با استفاده از فلز نقره چگونه انجام می شود؟

ظرف مورد نظر به منظور انجام آبکاری نقره می تواند جنس مسی، نیکلی، برنجی و… داشته باد. در نخستین مرحله ظرف مورد نظر را در محلول الکترولیت شناور ساخته و سپس با به کارگیری جریان برق مستقیم زمینه رسوب یون های نقره موجود در محلول بر روی سطح ظروف را فراهم می سازند. در گام بعدی قطعه مورد نظر را از محلول خارج نموده و پس از این که آن را با استفاده از آب به خوبی پوشش دادند، ظرف آبکاری شده را تمیز و پولیش می کنند.

جالب است بدانید که نقره استفاده در آند غالبا نقره آلمانی بوده و علت این امر خواص مکانیکی بسیار مناسب و چسبندگی بالای این نقره به سطوح مورد نظر است. الکترولیت نام برده نیز می تواند متشکل از محلول سیانیدی و یا غیر سیانیدی باشد.

آبکاری ظروف نقره
آبکاری ظروف نقره

ویژگی های آبکاری ظروف نقره

آبکاری ظروف نقره یکی از رایج ترین انواع پوشش دهی ها در صنعت آبکاری ظروف می باشد. ویژگی های بی نظیر این دسته از آبکاری های ظروف شرایطی را فراهم آورده است که بسیاری از افراد به استفاده از آن روی بیاورند و بدین ترتیب در عین صرف هزینه های ناچیز، زیبایی چشمگیری به ظروف مورد نظر خود ببخشند.

از جمله مهم ترین ویژگی های آبکاری ظروف نقره می توان به قابلیت روکش کردن ظروفی از جنس پلاستیک و یا سرامیک با به کارگیری نقره اشاره نمود. این روش را عمدتا به دلیل تناسب هزینه آن مورد استفاده قرار می دهند. لازم به ذکر است که آبکاری ظروف نقره موجب افزایش هدایت الکتریکی و حرارتی آن ها می گردد. گفتنی است که این دسته از ظروف خاصیت لحیم پذیری قابل قبولی از خود به نمایش می گذارند.

آبکاری ظروف - آبکاری ظروف نقره
آبکاری ظروف – پوشش فلزات بابایی

کاربرد آبکاری ظروف نقره

در اغلب مواقع نقره را با یک یا چند فلز دیگر ترکیب نموده و پس از ساخت یک آلیاژ مناسب آن را در آبکاری ظروف مورد استفاده قرار می دهند. استفاده از نقره در این زمینه یکی از رایج ترین زمینه های آبکاری با به کارگیری نقره است. ناپایداری نقره در برابر اسیدهای غیر اکسنده آن را به پوششی مناسب به منظور آبکاری ظروف تبدیل کرده است.

آبکاری ظروف نقره عمدتا به خاطر جنبه تزیینی و زیبایی بخشی آن انجام شده و در موارد بسیار کمی به دلیل خاصیت قارچ  میکروب کشی در ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات مفید حاصل از این پوشش به محض ورود به بدن وسط بافت ها جذب شده و تاثیرات به سزایی در سلامتی افراد دارند.

کاربرد آبکاری ظروف نقره
کاربرد آبکاری ظروف نقره

هزینه آبکاری ظروف نقره

هزینه آبکاری ظروف با استفاده از نقره تابع عوامل گوناگونی است که از جمله مهم ترین آن ها باید به قیمت نقره، ابعاد ظرف مورد نظر، شکل هندسی آن، مرکز آبکاری منتخب و… اشاره نمود.

آبکاری فلزات بابایی، تجربه یک پوشش دهی موفق

پوشش دهی فلزات بابایی یکی از معتبرترین مراکز پوشش دهی فلزات می باشد که مفتخر است با دریافت هزینه های مناسب در مقایسه با سایر مراکز فعال در این زمینه، با کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه دهد.

پوشش فلزات بابایی در زمینه های مختلف نظیر آبکاری نقره، آبکاری مس، آبکاری برنز، آبکاری آلومینیوم، آبکاری استیل، آبکاری نیکل و… فعالیت داشته است و توانسته است تا به امروز رضایت حجم زیادی از مشتریان را کسب نموده و آنان را به مشتریانی دائمی تبدیل سازد. اگر خواهان تجربه ای منحصر به فرد هستید، آبکاری فلزات بابایی را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *