خدمات آبکاری الکتروفورتیک

بی نظیر و منحصر به فرد بودن خدمات آبکاری الکتروفورتیک شرایطی را مهیا ساخته است که صنایع گوناگونی به استفاده از آن روی بیاورند. الکتروفورتیک به عنوان یکی از انواع آبکاری فلزات نقطه اشتراک میان آبکاری و رنگ آمیزی محسوب می شود. در این روش قطعه فلزی مورد نظر را در محلولی دارای پایه آب و شامل ذرات رنگ شناور می سازند. سپس ولتاژی الکتریکی به این محلول اعمال شده که زمینه چسبیدن و رسوب ذرات رنگ بر روی قطعه را فراهم می سازد.

یکی از مهم ترین خدمات آبکاری الکتروفورتیک این است که در صورت تماس کامل قطعه با محلول شامل ذرات رنگ، کلیه سطوح داخلی و خارجی قطعه پوشش دهی می شود. همچنین خدمات آبکاری الکتروفورتیک قابلیت انجام در رنگ های گوناگونی نظیر زیتونی، طلایی، صدفی و نیکل کروم را دارا بوده و به کارگیری آن ها در آبکاری قطعاتی نظیر انواع مختلف یراق آلات، دستگیره، قطعات لوستر و… رایج می باشد.

آبکاری الکتروفورتیک به دلیل اثرات خوب و قابل قبولی که از خود به جای می گذارند، در صنایع گوناگون جا باز کرده و روشی مناسب برای سایر آبکاری های موجود می باشند.

جالب است بدانید که جنس رزین های به کار گرفته شده در محلول مورد استفاده در این روش از ترکیبات اپوکسی با بستر اکریلیک می باشد. این رنگ ها به صورت یکنواخت بر روی سطح مورد نظر قرار گرفته و علت این امر این است که رنگ و ذرات رزین غلیظ شده به وسیله آب یون گیری شده و شکلی همگن به خود می گیرند.

در طی این فرآیند پس از این که قطعه مورد نظر پوشش دهی شد، بلا فاصله آن را از محلول موجود خارج نموده و با هدف شستشوی رنگ های اضافی مرحله آبکاری آن به طور کامل انجام می شود. همین ویژگی باعث می شود که خدمات آبکاری الکتروفورتیک در نظر بینندگان یکنواخت باشند.

خدمات آبکاری الکتروفورتیک
کاربرد خدمات آبکاری الکتروفورتیک

فواید خدمات آبکاری الکتروفورتیک

خدمات آبکاری الکتروفورتیک امکان پوشش دهی قسمت های داخلی و خارجی قطعات فلزی را با به کارگیری رنگ فراهم می سازد. از دیگر مزایای این روش می توان به قابلیت کنترل ضخامت پوشش ایجاد شده اشاره کرد. این کنترل بدین صورت است که با افزایش ولتاژ اعمال شده قسمت های داخلی قطعه و با کاهش این ولتاژ بخش های خارجی آن پوشش دهی می شوند.

علاوه بر مخزن رنگ آمیزی مخزنی با هدف شستشو نیز در این روش به کار گرفته می شود که امولوسیون های باقی مانده بر روی سطح مورد نظر را از بین برده و سپس آن ها را توسط فیلتراسیون مجددا به مخزن اصلی انتقال می دهند که قابل استفاده می باشد.

سرعت پوشش دهی خدمات آبکاری الکتروفورتیک به نسبت دیگر روش های پوشش دهی بسیار زیاد بوده و خلوص نسبتا بالایی دارد. روش الکتروفورتیک را در طیف بسیار گسترده ای از مواد نظیر فلزها، سرامیک ها و پلیمرها به کار می گیرند. لازم به ذکر است که ترکیب مورد استفاده و ضخامت پوشش در این روش به راحتی قابل کنترل بوده و عمدتا به شکل اتوماتیک صورت می گیرد.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای خدمات آبکاری الکتروفورتیک عدم نیاز آن به نیروی انسانی زیاد و متخصص به منظور انجام می باشد.

ویژگی های آبکاری الکتروفورتیک

این فرآیند ویژگی های بسیار زیادی دارد. یکنواختی در پوشش ایجاد شده یکی از مهم ترین خصوصیات خدمات آبکاری الکتروفورتیک می باشد. این روش امکان آبکاری داخل و خارج قطعات دارای شکل های هندسی پیچیده را فراهم نموده و تنوع رنگ بندی آن بسیار بالا است. اثرات بی نظیر این روش زمینه ای را فراهم آورده است که بسیاری از صنایع آن را به جای آبکاری طلا مورد استفاده قرار دهند.

فرآیند آبکاری الکتروفورتیک به هیچ عنوان آلوده نبوده و ماندگاری و دوامی طولانی مدت دارد. پوشش ایجاد شده در برابر شرایطی همچون خوردگی و پوسیدگی در محیط های مرطوب مقاومت بسیار قابل توجهی از خود به نمایش می گذارد.

خدمات آبکاری الکتروفورتیک
خدمات آبکاری الکتروفورتیک

کاربرد آبکاری الکتروفورتیک

یکی از مهم ترین کاربردهای خدمات آبکاری الکتروفورتیک رسوب دهی الکتروفورتیک ترکیبات نانو بر روی سطح قطعه می باشد. این امر موفق شده است نظرات بسیار زیادی را در زمینه نانو فناوری به خود اختصاص دهد. علت این امر نیز توانایی سوسپانسیون های ذرات در ایجاد پوشش های نانو ساختار می باشد.

رسوب دهی الکتروفورتیک بر روی سطح قطعه از دیگر کاربردهای آبکاری الکتروفورتیک می باشد. با استفاده از این روش تمامی سطوح مورد نظر دارای اشکال هندسی ساده و پیچیده به صورت کاملا یکنواخت پوشش دهی می شوند.

تهیه سلول های خورشیدی حساس شده رنگی به روش الکتروفورتیک از دیگر کاربردهای مهم خدمات آبکاری الکتروفورتیک می باشد.

پوشش دهی فلزات بابایی حرف اول را در میان رقیبان می زند!

آبکاری فلزات بابایی یکی از معتبرترین و مجرب ترین مراکز پوشش فلزات می باشد که هزینه آبکاری فلزات در آن در عین برخورداری از مواد با کیفیت بسیار به صرفه است. این مرکز با اخذ سفارش آبکاری فلزات و دریافت کمترین قیمت آبکاری فلزات توانسته است مشتریان زیادی را به خود جلب نماید. خدمات الکتروفورتیک یک روش آبکاری فلزات است که پوشش دهی بابایی در زمینه انجام آن تجارب موفق بسیاری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *