آبکاری لوازم خانگی - آبکاری فلزات بابایی

بحث آبکاری لوازم دکوری منزل بحثی است که امروزه رونق فراوانی گرفته است. غالبا لوازم دکوری منزل را با پوشش های گوناگونی نظیر نقره و برنز آبکاری می کنند تا علاوه بر برخورداری از ظاهری زیبا و درخشان، مقاومت این وسایل در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون افزایش پیدا کند.

پخت غذا، شستشوی مداوم ظروف و نظافت روزانه محیط آشپزخانه موجب شده است که این قسمت از خانه به محیطی گرم و مرطوب تبدیل گردد. همین امر موجب شده است که خطر زنگ زدگی و تغییر شکل ظروف و لوازم موجود در آشپزخانه را تهدید نماید.

سطح این دسته از لوازم منزل را می توان به منظور افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی با روش های گوناگون آبکاری پوشش داد. آبکاری لوازم دکوری منزل و آبکاری لوازم خانگی نیز با همین هدف صورت می پذیرد.

آبکاری ظروف برنجی، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل

ظروف برنجی از جمله ظروفی هستند که از زمان های گذشته تا کنون حضوری پر رنگ در منازل ما داشته اند. این ظروف دارای مصارف و فواید گوناگونی هستند. اگر چه گذر زمان موجب شده است که کارایی وسایل برنجی کاهش پیدا کند، اما استفاده از این وسایل به عنوان وسایل دکوری آنتیک و لوکسی که در دکوراسیون کاربرد دارند، همچنان رواج دارد.

ظروف برنجی با گذشت زمان چربی و گرد و غبار را جذب نموده و همین امر باعث می شود که براقیت و درخشش خود را از دست داده و تیره گردند. استفاده از آبکاری در این مواقع می تواند زیبایی از دست رفته این ظروف را به آن ها برگرداند.

جالب است بدانید که ظروف برنجی در دو گروه کلی زیر دسته بندی می شوند.:

  • ظروف برنجی
  • ظروف ساخته شده از جنس دیگر و آبکاری شده با برنج

به منظور آبکاری لوازم دکوری منزل که دارای جنس برنج هستند، از آبکاری این وسایل با استفاده از روکش برنجی استفاده می کنند.

آبکاری ظروف برنجی، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل
آبکاری ظروف برنجی – پوشش فلزات بابایی

آبکاری ظروف مسی، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل

مس فلزی است که از جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان برخوردار است. عموم ایرانیان باستان بر این باور بوده اند که ظرف مورد استفاده آن ها باید از جنس فلز مس باشد. دلیل این امر نیز ثبات قیمت این ظروف از زمان خرید تا زمان فروش آن ها بود.

ظروف مسی نیز همچون سایر ظروفی که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرند، به مرور کهنه و تیره شده و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. در این صورت این ظروف مسی نیازمند بازسازی هستند که اصطلاحا به آن سفیدگری نیز می گویند.

فرآیند سفید کردن ظروف مسی با استفاده از قلع را سفیدگری می گویند. سفیدگری یکی از روش های آبکاری لوازم دکوری منزل ساخته شده از مس می باشد.

آبکاری ظروف مسی، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل
آبکاری ظروف مسی

آبکاری ظروف نقره، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل

بسیاری از ظروفی که جنبه تزئینی داشته و به منظور استفاده در دکوراسیون های لوکس تهیه می گردند، با استفاده از نقره آبکاری شده اند. این امر موجب می شود که ظاهر این وسایل بسیار درخشان و دلربا بوده و در عین حال مقاومت آن ها در برابر زنگ زدگی و اکسایش بالا باشد.

به دلیل قیمت بسیار بالای نقره این دسته از ظروف را غالبا از مس، نیکل و یا برنج ساخته و با استفاده از نقره آبکاری می نمایند. با گذشت زمان آبکاری لوازم دکوری منزل تیره گشته و زیبایی ظاهری خود را از دست می دهد. استفاده از آبکاری ظروف نقره یکی از راه های بازگرداندن زیبایی از دست رفته این ظروف می باشد.

آبکاری ظروف نقره، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل
آبکاری ظروف نقره – پوشش فلزات بابایی

آبکاری ظروف برنز، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل

قیمت بسیار بالای طلا و پلاتین موجب شده است که ظروف تزئینی و نیز لوسترها و وسایلی از این دست را از برنز تهیه کنند. برنز آلیاژی از مس و قلع است که استفاده از آن به دلیل زیبایی چشمگیرش از گذشته های دور تا به حال متداول می باشد. ظروف ساخته شده از برنز زیبایی و درخشندگی خاصی دارند که به مرور زمان از بین می رود. برای بازگشت این ظروف به دوران زیباییشان، می توان از آبکاری ظروف برنز استفاده نمود.

استفاده از آلیاژهای مس و قلع در زمینه های گوناگون سالیان متمادی قدمت دارد. یکی از معمول ترین زمینه های استفاده از این آلیاژها آبکاری لوازم دکوری منزل و وسایل تزئینی می باشد. بدین ترتیب زیبایی و درخشندگی ظروف مورد نظر برگشته و شرایط فنی آن ها به منظور افزایش مقاومت در برابر خوردگی و سایش بهبود می یابد.

آبکاری ظروف برنز، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل
آبکاری ظروف برنز

آبکاری ظروف آلومینیوم، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل

ساختار خاص ظروف آلومینیومی موجب شده است که این ظروف پس از مدتی در اثر حرارت و گرمای حین پخت و پز، براقیت و زیبایی خود را از دست داده و کدر شوند. آبکاری ظروف آلومینیومی روشی است که با از بین بردن این تیرگی ها، درخشندگی و زیبایی اولیه ظرف را به آن بر می گرداند.

مجموعه عملیاتی که موجب ایجاد یک لایه ظریف و نازک اکسیدی بر روی ظروف آلومینیومی شده و بدین ترتیب سختی این ظروف و مقاومت آن ها در مقابل خوردگی را می افزاید و نیز نمای تزئینی بسیار زیبایی به آن ها می بخشد، آبکاری ظروف آلومینیوم نامیده می شود.

آبکاری ظروف آلومینیوم، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل
آبکاری ظروف آلومینیوم

آبکاری ظروف استیل ، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل

استیل از جمله موادی است که مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی دارد. همین ویژگی های استیل موجب شده است که آن را بدون به کارگیری پوشش های اضافی در مکان های مختلف مورد استفاده قرار دهند. اما گاهی شرایط چنین ایجاب می کند که این دسته از وسایل آبکاری شوند. آبکاری وسایل استیل غالبا با استفاده از دو روش آبکاری الکترولیتی و آبکاری الکترولس انجام می شود.

آبکاری ظروف استیل ، نمونه ای از آبکاری لوازم دکوری منزل
آبکاری ظروف استیل

پوشش دهی فلزات بابایی، پیشنهاد طلایی ما به شما در زمینه آبکاری لوازم دکوری منزل

پوشش دهی فلزات بابایی به عنوان موفق ترین مرکز آبکاری لوازم خانگی با دارا بودن تجربه آبکاری نیکل و کروم بر روی بدنه ظروف و نیز آبکاری کروم و نیکل برای ظروف تزئینی، ضمن دارا بودن کادری مجرب، با برخورداری از به صرفه ترین هزینه آبکاری فلزات و کنترل کیفیت نهایی محصولات مفتخر است که تمامی فعالیت های فوق الذکر را به بهترین نحو ممکن انجام داده و در این زمینه سفارش می پذیرد.

سفارشات آبکاری لوازم دکوری منزل خود را با پرداخت مناسب ترین قیمت آبکاری فلزات به آبکاری فلزات بابایی سپرده و لذت سپردن کار به کاردان را تجربه کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *