آبکاری آلمینیوم

 آبکاری آلمینیوم در واقع به وجود آوردن لایه ی نازکی از اکسید بر روی سطح آلمینیوم می باشد که ممکن است ضخامت های متفاوتی داشه باشد. آلمینیوم فلزی سبک، سازگار با محیط اطراف و براق می باشد که نسبت به دیگر فلزات ارزان تر نیز می باشد. این فلز نرم است و به همین سبب به راحتی خورد می شود. می توان آبکاری آلمینیوم را به عملیاتی نسبت داد که به واسطه ی آن سختی و مقاومت آلمینیوم را افزایش و باعث تغییر دادن بعضی از خصوصیات فیزیکی آن می شود.

انجام آبکاری پروسه ای با چند مرحله می باشد که شامل تمیزکاری، زینکات، حذف اکسید های سطح مورد نظر، تمیز کاری ظریف می باشد. در ابتدای امر باید سطح مورد نظر از هرگونه کثیفی پاک شود تا عمل آبکاری به نحو احسنت انجام شود.

در مورد آبکاری آلمینیوم آلیاژی به کار بردن اسید فلوئودریک ممکن است خطراتی را در بر داشته باشد به همین جهت بهتر است از مواد دیگری مانند اسید سولفوریک و یا ترکیبات فلوراید دار استفاده کرد و همچنین برای آبکاری آلومینیوم خالص هم باید از محلولی که فاقد اسید نیتریک باشد استفاده کرد.

قیمت آبکاری آلمینیوم
قیمت آبکاری آلمینیوم

مزایای آبکاری آلمینیوم

آبکاری آلمینیوم دارای مزایای بسیاری می باشد که می توان به برخی از آن ها اشاره کرد که به شرح زیر می باشد.

مهم ترین مزیت این آبکاری این است که این عمل باعث افزایش مقاومت در برابر مقاومت و همچنین مقاوم سازی در برابر سایش می شود.

ظاهر مناسبی که برای آلمینیوم به وجود می آید مناسب برای استفاده در دکوراسیون و همچنین تزئینات می باشد.

آبکاری کردن باعث می شود که قدرت چسبندگی رنگ ها به آن زیاد شود و همچنین عایق الکتریکی مناسبی نیز به شمار آید.

یکی دیگر از مزایای آبکاری افزایش یافتن قدرت و توانایی تابش و همچنین انتشار حرارت می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *